Bonnier Business Media har tecknat ett avtal om att förvärva alla aktier i omvärldsbevakningsföretaget Nobicon Nordic AB. – Vi är väldigt glada att få in Nobicon i Bonniers totala B2B-erbjudande. Nobicon har ett unikt egenutvecklat digitalt omvärldsverktyg som i dag används av ett stort antal kunder, majoriteten kommer från den offentliga sektorn med Regeringskansliet som största kund. </p – Vi ser nu fram emot att utveckla den befintliga verksamheten tillsammans med Nobicons medarbetare och att använda Nobicons unika tekniska lösning för att utveckla nya egna produkter, säger Mikael Nestius VD för Bonnier Business Media Sweden AB. Nobicons affärsidé är att hjälpa sina kunder att utveckla verksamheten genom systematiskt omvärldsarbete. Det sker bland annat genom Nobicon Awareness som är ett verktyg för att bevaka nyheter och andra händelser i omvärlden, samt paketera och kommunicera omvärldsinformation till medarbetare eller externa intressenter – Det ska bli roligt och intressant att bli en del av Bonnier Business Media. Det ger oss förutsättningar att stärka vår befintliga affär och samtidigt bidra med vår teknik till utvecklingen av Bonniers framtida mediaprodukter, säger Jonas Forsström Wahlqvist, VD, Nobicon. Nobicon grundades 1991, och har över 25 års erfarenhet av elektronisk hantering av omvärldsinformation. Företaget har kontor i Umeå och i Stockholm. Kunderna finns i hela Sverige.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA

Mikael Nestius, VD Bonnier Business Media Sweden, 070-2666377, mikael.nestius@bbm.bonnier.se Jonas Forsström Wahlqvist, VD Nobicon, 0734-100103, jonas@nobicon.se  

Bonnier Business Media Sweden

Under Bonnier Business Media (BBM) finns våra starka B2B-bolag inom Bonnier under ett och samma paraply i syfte att utveckla dem och nya produkter. BBM har 200 anställda och omsätter ca 300 miljoner kronor. Varje vecka når vi över en halv miljon beslutsfattare i Sverige med varumärken som: Veckans Affärer, Resumé, Fastighetsnytt, Dagens Medicin och Aktuell Hållbarhet. Bonnier Business Media ingår i Bonnier News group tillsammans med varumärken som Dagens Industri, Dagens Nyheter och Expressen.